HRİSTİYAN FORUM
Mesih'in öğrencilerini seçmesi: Matta 4 ve Yuhanna 1?
HRİSTİYAN FORUM > > Hristiyan Forum > İncil

Mesih'in öğrencilerini seçmesi: Matta 4 ve Yuhanna 1?

Bu konu 2135 kez okundu, 8 kez cevaplandı







Enes
(İptal edilmiş üyelik (ban veya istek üzerine iptal))
- -

Selam Arkadaşlar,

Uzun bir dönemden beri Yeni ahit olarak adlandırılan İncil'i büyük bir zevkle okumaktayım.
Ancak Hristiyan değilim :(
İncil okudukça Hristiyanlık hakkında yeni yeni şeyler öğrenmekte ve bu öğrendiklerim üzerinde uzun uzun düşünmekteyim.
Ancak okudukça doğal olarak kafama takılan,anlıyamadığım noktalarda ortaya çıkmakta...
İzninizle bu anlıyamadığım konular ile ilgili bir kaç soru yöneltmek istiyorum sizlere....
Öncelikle dikkatimi çeken nokta;İncilde bir kitapda anlatılan bir olayın,başka bir kitapda daha farklı anlatılması.
Örneğin;İsa ile Petrus ve Andreya'nın tanışması ve İsa'nın öğrencileri olmaları konusu....
Matta inciline göre Petrus ve Andreya babaları ile birlikte denize ağ atarlarken İsa ile karşılaşıyorlar ve İsa'nın onlara ''sizi insan tutan balıkçılar yapıcam'' demesiyle onun ardından gidiyorlar.
Fakat Yuhanna inciline göre ise,Yahya'nın İsa'ya ''İşte Dünya'nın günahını kaldıracak olan Tanrı kuzusu'' demesi üzerine İsa'nın arkasından giden Andreya daha sonra Kardeşi Simun'a ''Mesih'i bulduklarını'' haber vermekte.
Bunun üzerinede birlikte İsa'nın yanına gitmekteler.

Evet belki bu ufak bir ayrıntı ama Tanrının kitabının kusursuz olması gerektiğini düşünmekteyim.
Bu sebeble bu tür farklılıklarında olmaması gerektiğine inanıyorum....
Peki sizlerin düşünceleri ve konu hakkındaki açıklamaları neler acaba?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...




- -
 #1.  ✍ 2009-12-16, 18:40





NCyril
(Ziyaretçi)
- -

Burada herhangi yanlış bir şey yok ki?
Andrea Mesih'i bulduğunu Petrus'a söylüyor ancak henüz havari olmamışlar.
Bu olaydan daha sonra da teknede onlara söylediğini söylüyor İsa. =)

- -
 #2.  ✍ 2009-12-16, 20:36





NCyril
(Ziyaretçi)
- -

Pardon yanlış ifade etmişim dediğim şeyin sırası tam tersi olacaktı =)

- -
 #3.  ✍ 2009-12-16, 20:40





moderator5
(M O D E R A T O R 5)
- -

Enes yazdı:
Selam Arkadaşlar,

Uzun bir dönemden beri Yeni ahit olarak adlandırılan İncil'i büyük bir zevkle okumaktayım.
Ancak Hristiyan değilim :(
İncil okudukça Hristiyanlık hakkında yeni yeni şeyler öğrenmekte ve bu öğrendiklerim üzerinde uzun uzun düşünmekteyim.
Ancak okudukça doğal olarak kafama takılan,anlıyamadığım noktalarda ortaya çıkmakta...
İzninizle bu anlıyamadığım konular ile ilgili bir kaç soru yöneltmek istiyorum sizlere....
Öncelikle dikkatimi çeken nokta;İncilde bir kitapda anlatılan bir olayın,başka bir kitapda daha farklı anlatılması.
Örneğin;İsa ile Petrus ve Andreya'nın tanışması ve İsa'nın öğrencileri olmaları konusu....
Matta inciline göre Petrus ve Andreya babaları ile birlikte denize ağ atarlarken İsa ile karşılaşıyorlar ve İsa'nın onlara ''sizi insan tutan balıkçılar yapıcam'' demesiyle onun ardından gidiyorlar.
Fakat Yuhanna inciline göre ise,Yahya'nın İsa'ya ''İşte Dünya'nın günahını kaldıracak olan Tanrı kuzusu'' demesi üzerine İsa'nın arkasından giden Andreya daha sonra Kardeşi Simun'a ''Mesih'i bulduklarını'' haber vermekte.
Bunun üzerinede birlikte İsa'nın yanına gitmekteler.

Evet belki bu ufak bir ayrıntı ama Tanrının kitabının kusursuz olması gerektiğini düşünmekteyim.
Bu sebeble bu tür farklılıklarında olmaması gerektiğine inanıyorum....
Peki sizlerin düşünceleri ve konu hakkındaki açıklamaları neler acaba?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...



http://www.hris...ialari-t320084

- -
 #4.  ✍ 2009-12-16, 21:59





V E R A
(Ziyaretçi)
- -

Enes yazdı:
Selam Arkadaşlar,

Uzun bir dönemden beri Yeni ahit olarak adlandırılan İncil'i büyük bir zevkle okumaktayım.
Ancak Hristiyan değilim :(
İncil okudukça Hristiyanlık hakkında yeni yeni şeyler öğrenmekte ve bu öğrendiklerim üzerinde uzun uzun düşünmekteyim.
Ancak okudukça doğal olarak kafama takılan,anlıyamadığım noktalarda ortaya çıkmakta...
İzninizle bu anlıyamadığım konular ile ilgili bir kaç soru yöneltmek istiyorum sizlere....
Öncelikle dikkatimi çeken nokta;İncilde bir kitapda anlatılan bir olayın,başka bir kitapda daha farklı anlatılması.
Örneğin;İsa ile Petrus ve Andreya'nın tanışması ve İsa'nın öğrencileri olmaları konusu....
Matta inciline göre Petrus ve Andreya babaları ile birlikte denize ağ atarlarken İsa ile karşılaşıyorlar ve İsa'nın onlara ''sizi insan tutan balıkçılar yapıcam'' demesiyle onun ardından gidiyorlar.
Fakat Yuhanna inciline göre ise,Yahya'nın İsa'ya ''İşte Dünya'nın günahını kaldıracak olan Tanrı kuzusu'' demesi üzerine İsa'nın arkasından giden Andreya daha sonra Kardeşi Simun'a ''Mesih'i bulduklarını'' haber vermekte.
Bunun üzerinede birlikte İsa'nın yanına gitmekteler.

Evet belki bu ufak bir ayrıntı ama Tanrının kitabının kusursuz olması gerektiğini düşünmekteyim.
Bu sebeble bu tür farklılıklarında olmaması gerektiğine inanıyorum....
Peki sizlerin düşünceleri ve konu hakkındaki açıklamaları neler acaba?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...



Sayın Enes

Öncelikle sizden ricam, kendiniz ile ilgili çelişkili bilgiler vermeyin ki , çelişki hakkındaki sorularınızı gönül rahatlığıyla sorun.
Hem protestan olup hem de Hristiyan olmayan birisi ne yazık ki mümkün değil. Ya Protestansınızdır ve bu bir HRİSTİYAN kimliğidir. Yada diğer inançlardan herhangi biri yada ateist ,deist vs vs . 'dir

Gelelim zevkle okuduğunuz İncil'deki çelişkilere öncelikle ayet cımbızlamadan önce bence konunun tamamını almanız gerekir ki anlattıkları olayın nesi farklı anlaşılabilsin . Şimdi ben sizin yerinize alıntıları yapacağım.

MATTA 4:18
İsa İlk Öğrencilerini Seçiyor


18 İsa, Celile Gölü`nün kıyısında yürürken Petrus diye de anılan Simun`la kardeşi Andreas`ı gördü. Balıkçı olan bu iki kardeş göle ağ atıyorlardı.

19 Onlara, “Ardımdan gelin” dedi, “Sizleri insan tutan balıkçılar yapacağım.”

20 Onlar da hemen ağlarını bırakıp O`nun ardından gittiler.

21 İsa daha ileri gidince başka iki kardeşi, Zebedi`nin oğulları Yakup`la Yuhanna`yı gördü. Babaları Zebedi`yle birlikte teknede ağlarını onarıyorlardı. Onları da çağırdı.

22 Hemen tekneyi ve babalarını bırakıp İsa`nın ardından gittiler.

YUHANNA 1:40

İsa`nın İlk Öğrencileri

35 Ertesi gün Yahya yine öğrencilerinden ikisiyle birlikteydi.

36 Oradan geçen İsa`ya bakarak, “İşte Tanrı Kuzusu!” dedi.

37 Onun söylediklerini duyan iki öğrenci İsa`nın ardından gitti.

38 İsa arkasına dönüp ardından geldiklerini görünce, “Ne arıyorsunuz?” diye sordu. Onlar da, “Rabbî, nerede oturuyorsun?” dediler. Rabbî, öğretmenim anlamına gelir.

39 İsa, “Gelin, görün” dedi. Gidip O`nun nerede oturduğunu gördüler ve o gün O`nunla kaldılar. Saat* dört sularıydı.

40 Yahya`yı işitip İsa`nın ardından giden iki kişiden biri Simun Petrus`un kardeşi Andreas`tı.

41 Andreas önce kendi kardeşi Simun`u bularak ona, “Biz Mesih`i bulduk” dedi. Mesih, meshedilmiş* anlamına gelir.

42 Andreas kardeşini İsa`ya götürdü. İsa ona baktı, “Sen Yuhanna`nın oğlu Simun`sun. Kefas diye çağrılacaksın” dedi. Kefas, kaya anlamına gelir.

43 Ertesi gün İsa, Celile`ye gitmeye karar verdi. Filipus`u bulup ona, “Ardımdan gel” dedi.

44 Filipus da Andreas ile Petrus`un kenti olan Beytsayda`dandı.

45 Filipus, Natanel`i bularak ona, “Musa`nın Kutsal Yasa`da hakkında yazdığı, peygamberlerin de sözünü ettiği kişiyi, Yusuf oğlu Nasıralı İsa`yı bulduk” dedi.

46 Natanel Filipus`a, “Nasıra`dan iyi bir şey çıkabilir mi?” diye sordu. Filipus, “Gel de gör” dedi.

47 İsa, Natanel`in kendisine doğru geldiğini görünce onun için, “İşte, içinde hile olmayan gerçek bir İsrailli!” dedi.

48 Natanel, “Beni nereden tanıyorsun?” diye sordu. İsa, “Filipus çağırmadan önce seni incir ağacının altında gördüm” yanıtını verdi.

49 Natanel, “Rabbî, sen Tanrı`nın Oğlu`sun, sen İsrail`in Kralı`sın!” dedi.

50 İsa ona dedi ki, “Seni incir ağacının altında gördüğümü söylediğim için mi inanıyorsun? Bunlardan daha büyük şeyler göreceksin.”

51 Sonra da, “Size doğrusunu söyleyeyim, göğün açıldığını, Tanrı meleklerinin İnsanoğlu* üzerinde yükselip indiklerini göreceksiniz” dedi.


MARKOS 1:16

16 İsa, Celile Gölü`nün kıyısından geçerken, göle ağ atmakta olan Simun ile kardeşi Andreas`ı gördü. Bu adamlar balıkçıydı.

17 İsa onlara, “Ardımdan gelin” dedi, “Sizleri insan tutan balıkçılar yapacağım.”

18 Onlar da hemen ağlarını bırakıp O`nun ardından gittiler.

19 İsa biraz ileri gidince Zebedi`nin oğulları Yakup`la Yuhanna`yı gördü. Teknede ağlarını onarıyorlardı.

20 Hemen onları çağırdı. Onlar da babaları Zebedi`yi işçilerle birlikte teknede bırakıp İsa`nın ardından gittiler.

LUKA 5:1-11
İsa`nın İlk Öğrencileri

(Mat.4:18-22; Mar.1:16-20)

1 Halk, Ginnesar Gölü`nün kıyısında duran İsa`nın çevresini sarmış, Tanrı`nın sözünü dinliyordu.

2 İsa, gölün kıyısında iki tekne gördü. Balıkçılar teknelerinden inmiş ağlarını yıkıyorlardı.

3 İki tekneden Simun`a ait olanına binen İsa, ona kıyıdan biraz açılmasını rica etti. Sonra oturdu, teknenin içinden halka öğretmeye devam etti.

4 Konuşmasını bitirince Simun`a, “Derin sulara açılın, balık tutmak için ağlarınızı atın” dedi.

5 Simun şu karşılığı verdi: “Efendimiz, bütün gece çabaladık, hiçbir şey tutamadık. Yine de senin sözün üzerine ağları atacağım.”

6 Bunu yapınca öyle çok balık yakaladılar ki, ağları yırtılmaya başladı.

7 Öbür teknedeki ortaklarına işaret ederek gelip yardım etmelerini istediler. Onlar da geldiler ve her iki tekneyi balıkla doldurdular; tekneler neredeyse batıyordu.

8 Simun Petrus bunu görünce, “Ya Rab, benden uzak dur, ben günahlı bir adamım” diyerek İsa`nın dizlerine kapandı.

9 Kendisi ve yanındakiler, tutmuş oldukları balıkların çokluğuna şaşıp kalmışlardı.

10 Simun`un ortakları olan Zebedi oğulları Yakup`la Yuhanna`yı da aynı şaşkınlık almıştı. İsa Simun`a, “Korkma” dedi, “Bundan böyle balık yerine insan tutacaksın.”

11 Sonra onlar tekneleri karaya çektiler ve her şeyi bırakıp İsa`nın ardından gittiler.


Şimdi sizce bunlardaki çelişkiler neler ?

Her biri aynı olayı kendi gördüğü şekili ile yazdığı için mi çelişki ?
Aynı olayı 2 farklı kişinin anlatıldığı bir olayda çelişki olabilmesi için birinden birinin anlattığı şey ile diğerinin anlattığı şeyin sonuçlarının birbirini tutmamasını gerektirir . Yani olayın döngüsünün değişmesi ve bu değişkenlikle cıkan sonucun etkilenmesi lazım ki çelişki olsun .sebeb ve sonuç ilişkisinde bir dengesizlik yok.incili gercekten zevkle okuyorsanız her yazarın aynı olayı farklı bir noktasından anlattığını görürsünüz. Sanki 4 boyutlu bir tanımlama gibi.
Üstelik bu İncil'in değiştirilmediğinin en büyük kanıtıdır. kaç bin senedir aramızdan hiçmi bir akıllı çıkmadıda yada onca konsulde toplanan Ruhanilerimizin hepsi mi algılama yoksunuydular. Bunu farketmediler. diyelim ki değişti değişse zaten sizin çelişki olarak gördüğünüz yerler emin olun elden geçerdi. Tabi amaç üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olunca insan bir körleşiyor. Kendine doğru soruları sormayı da unutuyor.
sevgiler

- -
 #5.  ✍ 2009-12-17, 01:08





Theophilos
(Ziyaretçi)
- -

Enes yazdı:
Selam Arkadaşlar,

Uzun bir dönemden beri Yeni ahit olarak adlandırılan İncil'i büyük bir zevkle okumaktayım.
Ancak Hristiyan değilim :(
İncil okudukça Hristiyanlık hakkında yeni yeni şeyler öğrenmekte ve bu öğrendiklerim üzerinde uzun uzun düşünmekteyim.
Ancak okudukça doğal olarak kafama takılan,anlıyamadığım noktalarda ortaya çıkmakta...
İzninizle bu anlıyamadığım konular ile ilgili bir kaç soru yöneltmek istiyorum sizlere....
Öncelikle dikkatimi çeken nokta;İncilde bir kitapda anlatılan bir olayın,başka bir kitapda daha farklı anlatılması.
Örneğin;İsa ile Petrus ve Andreya'nın tanışması ve İsa'nın öğrencileri olmaları konusu....
Matta inciline göre Petrus ve Andreya babaları ile birlikte denize ağ atarlarken İsa ile karşılaşıyorlar ve İsa'nın onlara ''sizi insan tutan balıkçılar yapıcam'' demesiyle onun ardından gidiyorlar.
Fakat Yuhanna inciline göre ise,Yahya'nın İsa'ya ''İşte Dünya'nın günahını kaldıracak olan Tanrı kuzusu'' demesi üzerine İsa'nın arkasından giden Andreya daha sonra Kardeşi Simun'a ''Mesih'i bulduklarını'' haber vermekte.
Bunun üzerinede birlikte İsa'nın yanına gitmekteler.

Evet belki bu ufak bir ayrıntı ama Tanrının kitabının kusursuz olması gerektiğini düşünmekteyim.
Bu sebeble bu tür farklılıklarında olmaması gerektiğine inanıyorum....
Peki sizlerin düşünceleri ve konu hakkındaki açıklamaları neler acaba?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...



Yarın vaktim olursa daha detaylı bir yanıt yazabilirim; ama şimdi kısaca anlatayım.

Yuhanna 1. bölümde anlatılanlarla özellikle Matta 4. bölümde anlatılanlar arasındaki farklılık ilk bakışta bir çelişki gibi görünebilir; ancak dikkatlice incelendiğinde aslında yanlışlıkla çelişki diye nitelendirilen şeyin birbirini tamamlayan ve iki farklı yer ve zamanda gerçekleşmiş İKİ ayrı olay olduğu anlaşılabilir.

Yuhanna İncili'nde anlatılan olay, Mesih'in öğrencileri ile İLK karşılaşması ve bu Yahudiye'de, yani Vaftizci Yahya'nın peygamberlik ettiği yerde gerçekleşiyor. Dikkat edilecek olursa İncilci Yuhanna, Yahya'nın Mesih'i vaftiz etmesinden sonra hemen hapse atılmadığını ve tanıklığını sürdürdüğünü vurguluyor.

Matta, Markos ve Luka ise, Mesih'in vaftiz edildikten sonra peygamberlik görevine başladığını söyledikleri için Mesih'in vaftizi ve 40 gün boyunca çölde denenmesi sonrasında Yahudiye'de yaşanan karşılaşmalardan ve tanıklıklardan hiç söz etmiyorlar. Matta, Yahya'nın hapse atıldığını duyan Mesih'in Galile'ye döndüğünü belirtiyor ve olayları Galile'de yaşananlar üzerine odaklanarak anlatıyor. Sonuçta, daha önceden (Yuhanna 1'de anlatılan Yahudiye'deki ilk karşılaşma ve tanıklık sayesinde) Mesih'i tanıyan öğrencileri, Galile'ye dönen Mesih tarafından göreve çağrılınca her şeylerini bırakıp O'nu izlemeye başlıyorlar (Matta 4).

- -
 #6.  ✍ 2009-12-17, 02:26





Theophilos
(Ziyaretçi)
- -

Dün verdiğim cevaba birkaç cümle eklemek gerekirse:

İncilci Yuhanna, Mesih ile bazı öğrencilerinin ilk kez Yahudiye bölgesinde ve Vaftizci Yahya'nın vaaz verip halkı vaftiz ettiği yerde karşılaştıklarını söylemiştir. Bu tür bir anlatım, genelde Mesih'in Yahudiye bölgesindeki misyonunu anlatan İncilci Yuhanna için son derece doğaldır.

Matta, Markos ve Luka'daki kronolojik anlatım Mesih'in görevinin Galile (Celile) bölgesinde başlaması ve Kudüs'te tamamlanması üzerine kuruludur. Bu sebeple bu üç İncil metnini okuyan bir kişide, Mesih'in peygamberlik görevi süresince Kudüs'e sadece bir kez gittiği izlenimi oluşabilir; oysa Mesih, yaklaşık üç yıl süren misyonu boyunca Kudüs'e defalarca gitmiştir. Bu gerçeği vurgulayan İncilci ise Yuhanna'dır. Yuhanna İncili'nin daha ikinci bölümünde Mesih'in bayram için Kudüs'e gittiği ve satıcıları tapınaktan kovduğu yazılıdır (Yuhanna 2:13-24); oysa sinoptik İncil yazarları (Matta, Markos ve Luka) tapınak ziyaretini ve satıcıların tapınak dışına çıkarılması eylemini Mesih'in son Kudüs ziyareti ile bağlantılı olarak anlatırlar.

Mesih'in öğrencilerini seçmesi konusunda sinoptik İncil yazarları ile Yuhanna farklı olaylardan bahsederler. Karşılaştırmalı olarak incelersek:

Matta, Markos, Luka:

1- Vaftizci Yahya çölde vaaza ve halkı vaftiz etmeye başlar.
2- Mesih, Galile'den Yahudiye bölgesine gelip Ürdün Nehri'nde Vaftizci tarafından vaftiz edilir.
3- Kutsal Ruh, Mesih'i hemen çöle gönderir ve Mesih çölde iken 40 günlik orucun sonunda İblis tarafından sınanır.
4- Çölden dönen Mesih, Vaftizci Yahya'nın hapse atıldığını duyunca Galile'ye gider ve peygamberlik görevine resmî olarak başlar.
5- Galile'de iken öğrencilerini göreve çağırır.

Yuhanna:

1- Vaftizci Yahya ortaya çıkıp Mesih'in yolunu hazırlamaya ve insanları vaftiz etmeye başlar.
2- Mesih'in vaftizinden ve çölde sınanmasından sonra, Yahya henüz hapse atılmadığı için peygamberlik görevini sürdürür ve iki öğrencisini Yahudiye'de bulunan Mesih'e yönlendirir.
3- Bazı öğrenciler daha Yahudiye'de iken Mesih ile ilk kez karşılaşırlar.
4- Mesih, annesi ve öğrencileri ile Galile bölgesindeki bir düğüne katılıp ilk mucizesini gerçekleştirir.

Görüldüğü gibi, sinoptik İncil yazarları Mesih'in çöldeki sınanmasından Vaftizci'nin tutuklanmasına kadar geçen zamanda yaşanlardan bahsetmemişlerdir. Yuhanna ise bu dönemde yaşananlara odaklanmış ve Mesih'in vaftiz edilmesinden ya da çölde sınanmasından söz etmemiştir. İlginç olan nokta ise, Yuhanna İncili'nde anlatılan "Mesih'in bir düğünde suyu şaraba çevirme mucizesinin" Nasıra'nın bir köyünde, yani Galile bölgesinde gerçekleştiğinin belirtilmesidir. Bu olayın yeri aslında Yuhanna'nın da tıpkı diğer İncil yazarları gibi, Mesih'in peygamberlik görevinin resmî olarak Galile'de başladığını onayladığına işaret etmektedir. Kısacası, tüm farklılıklara rağmen İncil yazarları arasında çok büyük bir uyum söz konusudur.

Son olarak belirtelim: Mesih'in Galile'de deniz kenarında iken bazı öğrencilerini göreve çağırdığı yolundaki sinoptik İncil anlatımı aslında Yuhanna tarafından da onaylanmıştır. Yuhanna bunu, Mesih'in dirilişinden sonra öğrencilerine Galile gölü yakınında göründüğünü ve kimliğini tıpkı Luka'daki gibi çok balık tutma mucizesi aracılığıyla gösterdiğini belirterek yapmıştır. Luka 5: 1-11 ile Yuhanna 21:1-14 kıyaslamalı olarak okunursa söz konusu paralellik daha kolay anlaşılacaktır.

- -
 #7.  ✍ 2009-12-17, 17:35





Enes
(İptal edilmiş üyelik (ban veya istek üzerine iptal))
- -

V E R A yazdı:


Şimdi sizce bunlardaki çelişkiler neler ?

Her biri aynı olayı kendi gördüğü şekili ile yazdığı için mi çelişki ?
Aynı olayı 2 farklı kişinin anlatıldığı bir olayda çelişki olabilmesi için birinden birinin anlattığı şey ile diğerinin anlattığı şeyin sonuçlarının birbirini tutmamasını gerektirir . Yani olayın döngüsünün değişmesi ve bu değişkenlikle cıkan sonucun etkilenmesi lazım ki çelişki olsun .sevgiler

Peki o zaman Tanrı Kitabının kusursuzluğu ve hatasızlığı nerede kalıyor?
Evet sorumu sorarkende belirttiğim gibi belki çok ufak bir ayrıntıdan söz ediyoruz.
Dediğiniz gibi bu farklılık İncil'in verdiği genel mesaja bir etkide etmiyor.
Ancak söz konusu bir din ve onun Kutsal Kitabı olunca kusursuzluk arıyorum.
En ufak noktada bile...
Bilmiyorum belkide eskiden bir Müslüman olmam sebebiyle bu şekilde bir akış açısına sahibim...
Yoksa bu tür ayrıntılarda bazı çelişkiler olması normal ve asıl odaklanılması gereken nokta İncil'in verdiği mesajmıdır?
Kafam gerçekten çok karışık....

Yönetim Notu: Hala daha çelişki demekte ısrarcısınız yani. Kurtuluş savaşını anlatan bir sürü kitap vardır, hatta aynı yazarın iki kitabı arasında bile farklılık vardır, bir kitabında değindiği şeye diğerinde değinmemiştir. Şimdi bu yazarın hafızasının çelişkili olduğunu mu gösterir? İncil'de çelişki yoktur, insanların İncil'e bakış açılarında çelişki vardır.

- -
 #8.  ✍ 2009-12-20, 14:16





V E R A
(Ziyaretçi)
- -

Sayın enes Lütfen Theophilos 'un bu konuda yazdıklarını uzun uzun düşünerek bir daha okur musunuz. Çünkü o kadar güzel ve açıklayıcı ki bunu anlıyabileceğinizi düşünüyorum.
Sevgiler

- -
 #9.  ✍ 2009-12-21, 11:39

















ÜYE DEĞİLSENİZ, HEMEN ÜYE OLUN!

Kullanıcı adı:


Şifre:


Şifre (tekrar):


Email adresiniz:
(Forum sistemi size bir hoşgeldiniz emaili gönderecektir. Eğer geçersiz bir email kullanırsanız, üyeliğiniz bir süre sonra kendiliğinden askıya alınacaktır. Lütfen "@hotmail.com" email adreslerini kayıtta kullanmayınız)


Email adresiniz (tekrar):



 
ÜYE İSENİZ, GİRİŞ YAPINIZ:

Kullanıcı adınız:


Şifreniz:



Şifrenizi mi unuttunuz?
youtube: İncil filmini, azizlerin yaşamları filmlerini ve Hristiyanlık'la alakalı videolarımızı izleyin! youtube kanalımızdan izleyin
twitter: Forumdaki son mesajları, twitter hesaplarımız aracılığıyla takip edin!
facebook: Forumdaki son mesajları, facebook sayfalarımız aracılığıyla takip edin!


SİTE İÇİ ARAMA MOTORU

Hristiyanlık hakkında merak ettiğiniz şeyi aşağıdaki kutucuğa yazarak sitemiz içinde arayın!







Tevrat, Zebur, İncil (hristiyan kutsal kitapları) içinde kelime arama

Tevrat & Zebur İncil


Benzer konular:
hristiyan.net: Hristiyanlık nedir? Hristiyan kime denir? Hıristiyanlık inancı nasıldır?
hristiyanolmak.com: Nasıl Hristiyan olunur?Hristiyan olmak istiyorum diyenler neleri yapmalılar?
incil.biz: İncil nedir? Kaç tane İncil vardır? İncil'de neler yazar?
rabisamesih.net: İsa Mesih kimdir? İsa Mesih, Tanrı mı, insan mı, yoksa her ikisi de mi? İsa Mesih neler anlattı?
hristiyangazete.com: Türkçe, İngilizce, Yunanca - Hristiyan ve Hristiyan olmayan - Türkiye ve dünyadan haberler, basın özetleri takibi ve günlük email bültenlerine abonelik...
v B u l l e t i n ® J e l s o f t - E n t e r p r i s e s L t d . - Copyright ©2000 - 2017,