EMAİL ABONELİĞİ - FACEBOOK - YOUTUBE - TWITTER

HRİSTİYAN FORUM > > Hristiyan Forum > Tevrat ve Zebur - Çıkış (Mısır'dan çıkış)

tevratta iki farklı anlatım

Çıkış (Mısır'dan çıkış)
SİTEMİZE 10 SANİYE İÇİNDE ÜYE OLUN

ozgur_beyin (Bu üyelik askıya alınmıştır, yönetime başvurunuz)



sayın hrıstiyan arkadaşlar size tevrattan ikifarklı bölüm aktaracağım bu ayetler hrıstiyan teolojisine göre nasıl yorumlanır
açıklarsanı sevinirim
ve musaile harun nadab ve abihu ve israelin ihtiyarlarından72 kişi çıktılarve israelin tanrısını gördülerve onun ayakları altındagök yakuttan tuğladöşeme gibiaydınlıkça asıl göke benzer bir şey vardı ve israeloğullarınınasilzade lerinedokunmadı ve tanrıyı gördüler yiyip içtiler
(çıkış 24- 9-11)
başka bir ayettede
ve tanrı dedi yüzümü göremezsin çünkü insan beni görüpte yaşayamazve tanrı dediişte yanımda bir yer varve kaya üzerinde duracaksın.ve vaki olacakkiizzetim geçtiği zamanseni kayanın kovuğuna koyacağımve ben geçinceye kadarelimle seni örteceğimve elimi kaldıracağımve arkamı göreceksin fakat yüzüm görülmeyecek(çıkış33-20-23)
burdaki farklı anlatım nasıl açıklanır bir tanrıyla yeme içme var ötede yüzünü bile göstermeyen bir tanrı var. nasıl açıklanı bu durum?


- #1. mesaj linki - SAYFA SONU - SAYFA BAŞI
SİTEMİZE 10 SANİYE İÇİNDE ÜYE OLUN

V E R A (Ziyaretçi)



ozgur_beyin yazdı:
Alıntı mesaj

Sevgili ÖZGÜR BEYİN

Kutsal Kitapların yazım dili ile ilgili birazcık araştırma yapan her insanın ilk öğrendiği bilgilerden birisi, yazılı anlatımda İNSANBİÇİMCİ tasvir olarak tanımlanan bir anlatım ile tanımlayamadıkları ( ŞEYLERİ ) anlattıklarını görürsünüz.

24RAB Musa'ya, "Sen, Harun, Nadav, Avihu ve İsrail ileri gelenlerinden yetmiş kişi bana gelin" dedi, "Bana uzaktan tapın.
2 Yalnız sen bana yaklaşacaksın. Ötekiler yaklaşmamalı. Halk seninle dağa çıkmamalı."
3 Musa gidip RAB'bin bütün buyruklarını, ilkelerini halka anlattı. Herkes bir ağızdan, "RAB'bin her söylediğini yapacağız" diye karşılık verdi.
4 Musa RAB'bin bütün buyruklarını yazdı. Sabah erkenden kalkıp dağın eteğinde bir sunak kurdu, İsrail'in on iki oymağını simgeleyen on iki taş sütun dikti.
5 Sonra İsrailli gençleri gönderdi. Onlar da RAB'be yakmalık sunular sundular, esenlik sunusu olarak boğalar kestiler.
6 Musa kanın yarısını leğenlere doldurdu, öbür yarısını sunağın üzerine döktü.
7 Sonra antlaşma kitabını alıp halka okudu. Halk, "RAB'bin her söylediğini yapacağız, O'nu dinleyeceğiz" dedi.
8 Musa leğenlerdeki kanı halkın üzerine serpti ve, "RAB'bin sizinle yaptığı antlaşmanın bütün maddelerini işte bu kan geçerli kılıyor" dedi.
9 Sonra Musa, Harun, Nadav, Avihu ve İsrail ileri gelenlerinden yetmiş kişi dağa çıkarak
10 İsrail'in Tanrısı'nı gördüler. Tanrı'nın ayakları altında laciverttaşını andıran bir döşeme vardı. Gök gibi duruydu.
11 Tanrı İsrail soylularına zarar vermedi. Tanrı'yı gördüler, sonra yiyip içtiler.
12 RAB Musa'ya, "Dağa, yanıma gel" dedi, "Burada bekle, halkın öğrenmesi için üzerine yasalarla buyrukları yazdığım taş levhaları sana vereceğim."
13 Musa'yla yardımcısı Yeşu hazırlandılar. Musa Tanrı Dağı'na çıkarken,
14 İsrail ileri gelenlerine, "Geri dönünceye kadar bizi burada bekleyin" dedi, "Harun'la Hur aranızda; kimin sorunu olursa onlara başvursun."
15 Musa dağa çıkınca, bulut dağı kapladı.
16 RAB'bin görkemi Sina Dağı'nın üzerine indi. Bulut dağı altı gün örttü. Yedinci gün RAB bulutun içinden Musa'ya seslendi.
17 RAB'bin görkemi İsrailliler'e dağın doruğunda yakıcı bir ateş gibi görünüyordu.
18 Musa bulutun içinden dağa çıktı. Kırk gün kırk gece dağda kaldı.

ÖNCELİKLE 24. BÖLÜMÜN TAMAMINA BAKTIĞINIZDA 72 kişinin dağın eteklerinde olduğunu ve TANRI'YI yüzyüze görmediklerini anlıyabilirsiniz.

Çelişki olarak adlettiğiniz her iki ayetde insanbiçimci dil'in kullanıldığunu görmekdeyiz. Detayını acacak olur isek ;

"ayağının altında" denmiştir fark ettiyseniz insanbiçimci dil ile Tanrıyı tasvir etmeye çalışmış ve mecazi bir anlatımla ifade etmiştir. ve osnra O ayakların altında "kaldırım taşı gibi bir şey" gördüler ,denmiştir . Burada Tanrının yüzlerini sadece Tanrı'nın ayaklarını görebilecek kadar kaldırdıklarını fark ettiniz mi ? Tamamını görselerdi zaten TASVİR ederlerdi . Burada o 72 kişi Tanrı'nın varlığının bir görümünü görmüşler (GÖRMEK = İMAN ) ve şenlik yapmışlardır .

2. Ci ayette ise anlatılmak istenen ( Yine insanbiçim ifade dili ile ) Musa'nın Tanrı ile yüzyüze görüşmesi değil samimi ve ayrıcalıklı bir konumda görüşmesidir. Burdada verdiğiniz ayetin tamamına bakar iseniz Musa'nın Tanrı'dan yüceliğini ( suretini ) göstermesini dilediğini Ama Tanrı'nın Musa'ya "Yüzümü göremezsin çünkü insan beni görüpde yaşayamaz" dediğinide görürsünüz

Yani sevgili ÖZGÜR BEYİN bu sorular defalarca sorulmuş ve defalarca yanıtlanmıştır

sevgiler


- #2. mesaj linki - SAYFA SONU - SAYFA BAŞI
SİTEMİZE 10 SANİYE İÇİNDE ÜYE OLUN

K A P K A N (Z E Y B E K)



ozgur_beyin yazdı:
Alıntı mesaj

İncil'de de bir çok ayette Tanrı'yı kimsenin görmediği yazar, göremeyeceği yazar.

Görülemeyecek olan
yüceliği içinde tam olarak YHVH'dir.

Görülebilmiş olan Tanrı'nın çeşitli şekillerde, kısmi olarak kendisini göstermesi ya da hissetirmesidir. Bu kimi zaman Rabbin Meleği olarak, kimi zaman ateş olarak, kimi zaman ses olarak, kimi zaman ışık, kimi zaman güç vs.

Misal bazı insanlar gökyüzüne veya doğadaki bir güzel manzaraya baktıktan sonra Tanrı'yı gördüklerini ifade ederler.

24:11. ayetteki görmek fiili: Mental olarak bir vizyon görmek, peygamberlik (görüm) almak için kullanılan görmek fiili:
chazah
khaw-zaw'

33:20. ayetteki görmek fiili: Literal olarak, direkt bir şekilde görmek için kullanılan görmek fiilidir:
ra'ah
raw-aw'

Elimizdeki Türkçe çeviriler teolojik sohbetler için yapılmamıştır, hristiyanların günlük yaşam kullanımları için yapılmıştır.


- #3. mesaj linki - SAYFA SONU - SAYFA BAŞI
SİTEMİZE 10 SANİYE İÇİNDE ÜYE OLUN

S A D M İ N (FORUM ADMINISTRATOR (FACEBOOK'TA BİZİ EKLEYİN))



ozgur_beyin yazdı:
Alıntı mesaj

Şunu belirtmek isteriz ki soruyu "hristiyan teolojisine göre" sormuşsunuz, bu bağlamda açıklamalar yazılmaya çalışılıyor. Ancak diğer taraftan hatırlatmak isteriz ki sizin hoşunuza giden ya da sizi ikna etmeye çalışan ya da sizin aklınız ve birikiminize göre cevap olan şeyler yazmıyoruz, tüm forumdaki tüm konu ve sorularda da aynı ilke geçerlidir.


- #4. mesaj linki - SAYFA SONU - SAYFA BAŞI


SAYFA BAŞI - FORUM ANA SAYFA - FACEBOOK'TA PAYLAŞ - TWITTER'DA PAYLAŞ








tevratta iki farklı anlatım konusuna benzer konular
  • Rab'bin Sofrası (Komünyon, Efkaristiya, Şarap ve Ekmek ayini) hakkında çeşitli görüşler (tarihsel anlatım) “Rab’bin Sofrası imanlıları birleştiren bir şey olması gerekirken Kilise tarihinde kiliselerin bölünmesine neden oldu.” Rab’bin Sofrası hakkında söylenen bu söz gerçekten varolan üzücü durumu anlatmaktadır. Böyle durumun nasıl ortaya çıktığını tarih sırasıyla anlatalım.<o:p></o:p> <o:p> </o:p> Hıristiyanlığın ilk bin yılda Rab’bin sofrası hakkında çıkan en büyük tartışma ekmek ve şaraba ne olduğu hakkında değil, ne tür ekmeğin kullanılacağı konusunda idi. Doğu kilise mayalı ekmeği...
  • Tevratta şiddet olduğu doğru mu? Şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün. Yalnız erkekle yatmamış genç kızları kendiniz için sağ bırakın. (Çölde Sayım: 31 /17-18) YAVRULARI GÖZLERİNİN ÖNÜNDE PARÇALANACAK. Evleri yağmalanacak, KADINLARIN IRZINA GEÇİLECEK.” (İşaya: 15-16) Bu tür ayetlerde aynen yazanı mı algılamalıyız? Eğer öyleyse bana İslam'dan bile daha kinci geldi. Yoksa farklı bir durum mu var?
  • İncil'de İsa Mesih'in tutuklanmasının farklı farklı anlatılmasının nedeni nedir? Selamlar kardeşler, internette bir yanıt bulamayınca aklıma bu faydalı sitemize başvurmak geldi. Mesihimizin tutuklanması Matta, Markos ve Lukada "Yahudanın İsayı öperek ele vermesi" şeklinde anlatılırken Yuhannada ise İsa önce konuşur ve "kimi arıyorsunuz?" der, "Nasıralı İsayı" cevabını alınca da "Ben'im -Ben O'yum-" der. Yahudadan ise bahsedilmez. Bu farklılığı yorumlayacak bir kardeşim olursa sevinirim. (Özellikle Augustinus kardeşimin cevaplayacağını düşünüyorum :) Yönetim Notu: İlk...
  • İncil'deki Matta ve Luka'da neden iki farklı soy ağacı var? Luka ve Matta da yer alan soy agaclarinda farkliliklar var . Neden bir incilin icinde 2 ayri yerde 2 farkli soy agaci var ? Bir sey vurgulanmak mi istenmis ? Oyle ise vurgulanmak istenen nedir ? 1. Neden 2 ayri yerde ayri ayri yazilmis ? 2. Neden soy agaclarinin ikisi birbirinden farklidir?
  • İncil'de İsa Mesih'in Tutuklanışı neden farklı farklı anlatılıyor? Öğrenmek, bilgilenmek ve bilgilendirmek isteyen herkese selam olsun. Bilindiği üzere İncil'in ilk 4 kitabı İsa'nın yaşantısından bilgiler vermekte ve Matta, Markos, Luka ve Yuhanna'nın yazdığı belirtilmektedir. Bahsedilen ilk 3 İncil sinoptik İncil olarak adlandırılır ve birbirlerine oldukça benzer ifadeler içerir. Yuhanna İncili'nin diğer üçünden farklı oluşu da İncil okuyan herkesin bilgisi dahilindedir. Sözümü uzatmadan soruma geçmek istiyorum. İsa'nın tutuklanışı, Matta 26:47, 56'da,...
SİTEMİZE 10 SANİYE İÇİNDE ÜYE OLUN

Forumdaki tüm mesajlardan günlük olarak haberdar olun!

GÜNLÜK FORUM BÜLTENİ EMAİL ABONELİĞİ


Açılan sayfadaki ilk kutucuğa email adresinizi, ikinci kutucuğa da resimde göreceğiniz harfleri yazın. Daha sonra email adresinize gönderilen emaildeki linke tıklayın.


SİTE İÇİ ARAMA MOTORU


KUTSAL KİTAPLAR KELİME ARAMA MOTORU


v B u l l e t i n ® J e l s o f t . E n t e r p r i s e s L t d . - Copyright ©2000 - 2016,

K A P K A N - Copyright © 2016Hristiyan Forum.