HRİSTİYAN FORUM
1. Korintliler 14-34,45
HRİSTİYAN FORUM > > Hristiyan Forum > İncil

1. Korintliler 14-34,45

Bu konu 869 kez okundu, 5 kez cevaplandı







arayisdaki insan2
(Özel üye)
- -

yazdı:
34Kadınlar toplantılarınızda sessiz kalsın. Konuşmalarına izin yoktur. Kutsal Yasa’nın da belirttiği gibi, uysal olsunlar. 35Öğrenmek istedikleri bir şey varsa, evde kocalarına sorsunlar. Çünkü kadının toplantı sırasında konuşması ayıptır.

Bu ayetler hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir? Kiliselerinizde bayan kardeşler görev almıyor mu ?

- -
 #1.  ✍ 2014-04-02, 03:08





Konstantin
(Özel üye)
- -

Bu konu forumda çok konuşuldu tartışıldı. Ancak yüzeysel olarak cevap vermek gerekirse...

"Görev almak"tan kasıt nedir anlamadım ama İncil'de kadınların öğretmesine, çobanlık yapmasına müsaade edilmemiştir. Yani bir kadın papaz olamaz.

Bunun dışında kadınların kilise ya da cemaat hayatında aktif olmaları teşvik edilir. Hatta bizzat Papa bu konudaki fikirlerini açıklayarak rahibelerin ve kadınların daha aktif olmalarını istemiştir.

- -
 #2.  ✍ 2014-04-02, 04:21





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

arayisdaki insan2 yazdı:
yazdı:
34Kadınlar toplantılarınızda sessiz kalsın. Konuşmalarına izin yoktur. Kutsal Yasa’nın da belirttiği gibi, uysal olsunlar. 35Öğrenmek istedikleri bir şey varsa, evde kocalarına sorsunlar. Çünkü kadının toplantı sırasında konuşması ayıptır.

Bu ayetler hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir? Kiliselerinizde bayan kardeşler görev almıyor mu ?


Katolik Kilisede rahibeler var. Ayinde ilahilere öncülük etmekten, okumaları yapmaya, eğitimden, sağlığa ve dünya çapında bir çok hayır işlerine vs. onlar koştururlar. Onlar olmadan olmaz.

Ancak bir rahip gibi çobanlık yapamazlar...

Korint Kilisesine yazılan bu mektupda, günümüz kadınlarında skandala yol açacak çok şey yazar. Bunların o dönemin görenek ve geleneklerinden etkilenerek ve özel olarak bir kilise topluluğundaki olayları kastederek söylendiğini unutmamalıyız.

Kilisenizde rahip ayini kutlarken ortasında ayağa kalkıp "nasıl yani Mesih'in bedeni ve kanı? Bildiğimiz ekmek ve şarap bunlar" gibisinden çıkışlar yapan varsa, evet uysal olsun... Belli ki Korint Kilisesinde öğreti verilirken ya da ayin yapılırken ortaya atlayıp, boş sorular sorup, kocalarını utandıran kadınlar vardı. Bu o dönem toplumunda çok acayip bir olaydır...

Şu yönden de düşünün bu mektup kadınlara kural koyarken belki onların ayinlere katılmalarına engel olacak kocalarını da durdurmuştur.

Bunun dışında biz ayinde erkek ve kadınlar olarak zaten uysal duruyoruz... Öyle de olmalıdır. Katekümen eğitiminde de rahipten çok öğrenciler konuşuyorsa problem vardır. Kısaca zaten sadece kadın değil erkek olarak da ne konuşacağız ki?

- -
 #3.  ✍ 2014-04-02, 05:40





HVOO
(Bu üyelik askıya alınmıştır, yönetime başvurunuz)
- -

Benim değerlendirmem kadının gerek Kilisede gerek ise aile hayatında yönetici konumunda bulunamaması daha çok ilk günahla alakalı bir durumu ifade etmektedir. Bildiğimiz gibi şeytanın, Havva'yı ayartması ve sonrasında yasak ağacın meyvesinin yenmesi gerek kadın, gerek ise erkek için belli bir mahkumiyeti beraberinde getirdi. Kadın için bu mahkumiyeti Tanrı şu şekilde açıklıyor; “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi,“Ağrı çekerek doğum yapacaksın.Kocana istek duyacaksın,SENİ O YÖNETECEK.”(Yaratılış 3:16) Tanrı, kadını işlenen günahın getirdiği bir sonuç olarak aile hayatında yönetici konumundan uzaklaştırdı ve yönetilen konumuna, erkeğin egemenliği altına soktu. Bence kilise içindeki yönetici olamama durumu da bununla ilgili bir durum olabilir.

Bu arada Augustinus kardeş, söz konusu ayetlerin Korint toplumunun özel durumuyla ilgili olduğunu söylemiş. Benzer yerelci yorumlar farklı meselelerde de dillendiriliyor. Fakat bu yaklaşım İncil'in evrenselliğini zedelemez mi? Bu da aslında başka bir başlık altında konuşabileceğimiz bir konu aslında...

Dostlukla...

- -
 #4.  ✍ 2014-04-02, 15:21





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

HVOO yazdı:
Benim değerlendirmem kadının gerek Kilisede gerek ise aile hayatında yönetici konumunda bulunamaması daha çok ilk günahla alakalı bir durumu ifade etmektedir. Bildiğimiz gibi şeytanın, Havva'yı ayartması ve sonrasında yasak ağacın meyvesinin yenmesi gerek kadın, gerek ise erkek için belli bir mahkumiyeti beraberinde getirdi. Kadın için bu mahkumiyeti Tanrı şu şekilde açıklıyor; “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi,“Ağrı çekerek doğum yapacaksın.Kocana istek duyacaksın,SENİ O YÖNETECEK.”(Yaratılış 3:16) Tanrı, kadını işlenen günahın getirdiği bir sonuç olarak aile hayatında yönetici konumundan uzaklaştırdı ve yönetilen konumuna, erkeğin egemenliği altına soktu. Bence kilise içindeki yönetici olamama durumu da bununla ilgili bir durum olabilir.

Bu arada Augustinus kardeş, söz konusu ayetlerin Korint toplumunun özel durumuyla ilgili olduğunu söylemiş. Benzer yerelci yorumlar farklı meselelerde de dillendiriliyor. Fakat bu yaklaşım İncil'in evrenselliğini zedelemez mi? Bu da aslında başka bir başlık altında konuşabileceğimiz bir konu aslında...

Dostlukla...

HVOO kardeşim,
Haklısın. Ama demek istediğim şu, Korint kilisesindeki problemler başka yerlerde varsa örnek alsınlar... Eğer yoksa zaten kaygılanacak bir durum yok, yanılıyor muyum?

Mesela zina ve iffetsizlik ile ilgili bir çok uyarı ve görüş vardır Kutsal Kitap'da ama siz bu günahlar ile denenmiyorsanız sizi zaten ilgilendirmez.

Bunun dışında Yaratılış kitabından yaptığın konu ile alakasına katılıyorum.

Bir yandan da aynı mektupda baş örtüsü konusu geçer. Şahsen bir bayan olsam ya günümüz kiliselerinde "genel söylem" olan "o zamanın kültürü" söylemine katılıp baş örtüsü takmazdım ya da sizin gibi her sözün evrensel olduğunu düşünüp başımı örterdim (türban değil elbet)...

Özellikle 1. Korintliler konusunda kendimi öğreti verecek kapasitede görmüyorum ve olayı kadınların vicdanına bırakıyorum.

- -
 #5.  ✍ 2014-04-02, 22:42





luka-
(Bu üyelik askıya alınmıştır, yönetime başvurunuz)
- -

Hristiyanlıkta rahipler ve rahibeler arasında görev dağılımı farklıdır. Kadınlar Papa ya da peder olamazlar bunu aile içinde bir görev dağılımı olarak düşünebiliriz. Bu cinsiyet ayrımcılığı değildir.

1. Korintliler 14-34,45 kilise nasıl yorumluyor bilmiyorum. 1. Korintliler 14-34,45 bildiğim kadarıyla ruhban sınıfının rahip ve rahibeler arasında görev dağılımıyla ilgili değil.

Genel olarak ateistler bazı ayetleri cımbızlayıp hristiyanlıkta cinsiyet ayrımı olduğunu idea ederler. Cinsiyet ayrımı olduğu için evrensel bir din olmadığını söylerler. Kilise bu ideaları kabul etmez. Çünkü ateistler hristiyanlığın ayetlerini düz mantıkla yorumlamaya çalışırlar ayet yorumlama kurallanı bilmezler ya da işlerine öyle gelir.

Ayet yorumlarken dikkat edilecek önemli husus yaşanan çağı kültürü yaşam koşularını bilmek önemlidir.
110 (Katolik K.) Kutsal yazarların niyetini çıkarabilmek için, onların kültürlerini ve içinde yaşadıkları koşulları, çağlarındaki "edebi türleri", o zamanki günlük konuşma, anlatım ve hissetme biçimlerini göz önünde bulundurmak gerekir.

Korint kilisesinin durumunu bilmeden ya da başka kilisenin durumunu bilmeden ayetler arasındaki farklılıkları analiz etmek zordur.

Sayın Agustinus yorumlarına katılıyorum. Benzer yorumları bazı hristiyan sitelerde okumuştum mantıklı gelmişti.

Yaradılış 3-16 konusuna gelince. Yaradılış 3-16 Havva'nın ilk günahkar insan olması eski ahit döneminde hristiyanlık öncesi kadınların suçlanmasına neden olmuştu.Bundan dolayı toplumda cinsiyet ayrımcılığı meydana geliyordu. Katolik hristiyanlığa göre Meryem'in günahsız doğumu düğümü çözecekti. Katolik hristiyanlıkta günah karşısında ilk zaferin Meryemin günahsız doğumudur. Şeytanın kandırdığı ilk kişi kadın olduğundan dolayı ilk günahsız doğum kadın olmalıydı Tanrı'nın planı bu şekilde işledi.

- -
 #6.  ✍ 2014-04-03, 21:16

















ÜYE DEĞİLSENİZ, HEMEN ÜYE OLUN!

Kullanıcı adı:


Şifre:


Şifre (tekrar):


Email adresiniz:
(Forum sistemi size bir hoşgeldiniz emaili gönderecektir. Eğer geçersiz bir email kullanırsanız, üyeliğiniz bir süre sonra kendiliğinden askıya alınacaktır. Lütfen "@hotmail.com" email adreslerini kayıtta kullanmayınız)


Email adresiniz (tekrar):



 
ÜYE İSENİZ, GİRİŞ YAPINIZ:

Kullanıcı adınız:


Şifreniz:



Şifrenizi mi unuttunuz?
youtube: İncil filmini, azizlerin yaşamları filmlerini ve Hristiyanlık'la alakalı videolarımızı izleyin! youtube kanalımızdan izleyin
twitter: Forumdaki son mesajları, twitter hesaplarımız aracılığıyla takip edin!
facebook: Forumdaki son mesajları, facebook sayfalarımız aracılığıyla takip edin!


SİTE İÇİ ARAMA MOTORU

Hristiyanlık hakkında merak ettiğiniz şeyi aşağıdaki kutucuğa yazarak sitemiz içinde arayın!







Tevrat, Zebur, İncil (hristiyan kutsal kitapları) içinde kelime arama

Tevrat & Zebur İncil


Benzer konular:
hristiyan.net: Hristiyanlık nedir? Hristiyan kime denir? Hıristiyanlık inancı nasıldır?
hristiyanolmak.com: Nasıl Hristiyan olunur?Hristiyan olmak istiyorum diyenler neleri yapmalılar?
incil.biz: İncil nedir? Kaç tane İncil vardır? İncil'de neler yazar?
rabisamesih.net: İsa Mesih kimdir? İsa Mesih, Tanrı mı, insan mı, yoksa her ikisi de mi? İsa Mesih neler anlattı?
hristiyangazete.com: Türkçe, İngilizce, Yunanca - Hristiyan ve Hristiyan olmayan - Türkiye ve dünyadan haberler, basın özetleri takibi ve günlük email bültenlerine abonelik...
v B u l l e t i n ® J e l s o f t - E n t e r p r i s e s L t d . - Copyright ©2000 - 2017,