HRİSTİYAN FORUM
Protestanlar Yuhanna 20:23 ayetini nasıl yorumluyorlar?
HRİSTİYAN FORUM > > Hristiyan Forum > İncil

Protestanlar Yuhanna 20:23 ayetini nasıl yorumluyorlar?

Bu konu 3849 kez okundu, 22 kez cevaplandı







spiritus sanctus
(Bu üyelik askıya alınmıştır, yönetime başvurunuz)
- -

Bu ayeti Protestanlar nasıl yorumluyorlar?

- -
 #1.  ✍ 2014-06-16, 23:26





Searcher
(Özel üye)
- -

Yuhanna 20:23
Kimin günahlarını bağışlarsanız bağışlanmış olur kimin .....
Sanırım Günah çıkartmayı ne sebeple kabul etmediğimizi sormuşsun kardeşim.
İsa Mesih bu sözleri havarilere söylemiştir.Katolik kiliselerde bu günah çıkarma sakramentinin yapılmasının nedeni pederlerin havarilerin devamı olduğuna inanılması bir nevi el verildiğine inanılmasıdır.Protestan inanış ise havarileriden sonra bu görevi yapacak yetkide biri olmadığına inanır ( Yanlış ise affedin benim bilgim bu yönde) Pederlerin (Pastör) buna yetkisi yoktur.Tanrıdan günahlarının affını isteyebilecek tek kişi kişinin ta kendisidir.Tanrıyla aranda bir aracıya gerek yoktur.Yazdıklarımda bir yanlış olmuşsa protestan kardeşlerden özür diliyorum.Esenlikle.

- -
 #2.  ✍ 2014-06-17, 20:00





Konstantin
(Özel üye)
- -

Searcher yazdı:
Yuhanna 20:23
Kimin günahlarını bağışlarsanız bağışlanmış olur kimin .....
Sanırım Günah çıkartmayı ne sebeple kabul etmediğimizi sormuşsun kardeşim.
İsa Mesih bu sözleri havarilere söylemiştir.Katolik kiliselerde bu günah çıkarma sakramentinin yapılmasının nedeni pederlerin havarilerin devamı olduğuna inanılması bir nevi el verildiğine inanılmasıdır.Protestan inanış ise havarileriden sonra bu görevi yapacak yetkide biri olmadığına inanır ( Yanlış ise affedin benim bilgim bu yönde) Pederlerin (Pastör) buna yetkisi yoktur.Tanrıdan günahlarının affını isteyebilecek tek kişi kişinin ta kendisidir. Tanrıyla aranda bir aracıya gerek yoktur.Yazdıklarımda bir yanlış olmuşsa protestan kardeşlerden özür diliyorum.Esenlikle.

Katolikler de Tanrı'dan günahlarının affını sadece kendilerinin isteyebileceğine inanır. Bence yanlış bir argüman kullanıyorsun. Ya da itiraf gizeminin ne olduğunu tüm açıklamalara rağmen anlamadın kardeşim.

- -
 #3.  ✍ 2014-06-17, 20:18





Konstantin
(Özel üye)
- -

Baştan söylüyorum yanlış anlaşılmasın saldırı gibi algılanmasın o niyetle söylemiyorum ama aklımda bir soru var. Samimi olarak, protestanların fikrini öğrenmek için soruyorum.

Tanrı'yla aramızda bir aracıya gerek yoksa neden Rab'bin Sofrası'nda ekmeği kendi kendinize alıp vaftizi de kendi başınıza olmuyorsunuz kardeşim? Pastöre gerek var mı bu durumda?

- -
 #4.  ✍ 2014-06-17, 20:33





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

Searcher kardeşim haklısın.

Genel Protestan görüşü yetkilerin havariler ile son bulduğudur.

Pastörlere zaten bu yetki verilmediği için bunu yapamazlar.

Ama Anglikan kilisesi ile komünyon birliğimiz vardır. Biz Katoliklere göre episkoposları bizden "kopmuş" olsalar bile, rahiplik sakramenti "iptal edilebilir" birşey olmadığından ötürü yetkileri devam etmiş ve bu yüzden rahipler atayabilmişlerdir. Bu yüzden günümüzde de ufak farklarla da olsa kişilerin günahlarını affedebiliyorlar diye biliyorum ve her ne kadar biz Anglikan kilisesinin her doktrinini kabul etmesek bile, rahiplerinin yaptığı sakramentler geçerlidir... Çünkü sakramentler aracı olan rahibin imanına, ahlakına göre değil yetkisine göre geçerli olur. Aynı şey Ortodoks kardeşlerimiz için de geçerlidir hatta bağlarımız daha derindir.

Hatta batıdaki evli Katolik rahiplerin çoğunluğu Anglikanlıktan Katolikliğe geçmiş rahiplerdir. Doğal olarak ne rahiplikleri ne de evlilikleri iptal olamaz.

Gördüğünüz gibi "Protestan" çatısı çok geniş....

- -
 #5.  ✍ 2014-06-17, 20:34





Searcher
(Özel üye)
- -

AgnusDei yazdı:
Searcher yazdı:
Yuhanna 20:23
Kimin günahlarını bağışlarsanız bağışlanmış olur kimin .....
Sanırım Günah çıkartmayı ne sebeple kabul etmediğimizi sormuşsun kardeşim.
İsa Mesih bu sözleri havarilere söylemiştir.Katolik kiliselerde bu günah çıkarma sakramentinin yapılmasının nedeni pederlerin havarilerin devamı olduğuna inanılması bir nevi el verildiğine inanılmasıdır.Protestan inanış ise havarileriden sonra bu görevi yapacak yetkide biri olmadığına inanır ( Yanlış ise affedin benim bilgim bu yönde) Pederlerin (Pastör) buna yetkisi yoktur.Tanrıdan günahlarının affını isteyebilecek tek kişi kişinin ta kendisidir. Tanrıyla aranda bir aracıya gerek yoktur.Yazdıklarımda bir yanlış olmuşsa protestan kardeşlerden özür diliyorum.Esenlikle.

Katolikler de Tanrı'dan günahlarının affını sadece kendilerinin isteyebileceğine inanır. Bence yanlış bir argüman kullanıyorsun. Ya da itiraf gizeminin ne olduğunu tüm açıklamalara rağmen anlamadın kardeşim.

Tüm açıklamalar dediğiniz şeyin bir linkini verirseniz sevinirim.Ayrıca Katolik teolojisi hakkında iyi olmadığımı yanlışlık varsa özürlerimi ilettiğimi her mesajımda belirtiyorum.Hatalarım olacaktır elbet.

- -
 #6.  ✍ 2014-06-17, 20:37





Pause
(Özel üye)
- -

Yuhanna 20.23: “Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.”

Bu ayet affedici olmakla yorumlanır.
Yani, "size tokat atana, diğer yanağınızı çevirin" gibi..
"Sizi üzen, size haksızlık eden..vs varsa, affedici olun.. O kişiyi bağışlayın.. Çünkü Tanrı'mız sevgi Tanrısıdır. O'nun sizi sevdiği gibi, siz de insanları sevin.. Günaha düşmüşlerse bile, onları affedin.. Nefret, Kin, Öfke, Öç almak gibi konulardan uzak durun.. Yoksa siz de günahkar olursunuz.. Affedici olmazsanız, Tanrı'nın isteğine karşı gelmiş ve siz de günaha düşmüş olursunuz.. Siz sadece affedici ve bağışlayıcı olun.. Ortada bir günah varsa, bunun hesabını görecek olan sadece Tanrı'dır.."

En son Sarai Sierra olayında, ailenin katile mektup yazıp "inancımız gereği sen affediyoruz" demeleri de, buna örnek gösterilir.
Haberi buradan okuyabilirsiniz.. http://www.myne...ektup-767815-1

..

- -
 #7.  ✍ 2014-06-17, 21:20





Konstantin
(Özel üye)
- -

Searcher yazdı:
AgnusDei yazdı:
Searcher yazdı:
Yuhanna 20:23
Kimin günahlarını bağışlarsanız bağışlanmış olur kimin .....
Sanırım Günah çıkartmayı ne sebeple kabul etmediğimizi sormuşsun kardeşim.
İsa Mesih bu sözleri havarilere söylemiştir.Katolik kiliselerde bu günah çıkarma sakramentinin yapılmasının nedeni pederlerin havarilerin devamı olduğuna inanılması bir nevi el verildiğine inanılmasıdır.Protestan inanış ise havarileriden sonra bu görevi yapacak yetkide biri olmadığına inanır ( Yanlış ise affedin benim bilgim bu yönde) Pederlerin (Pastör) buna yetkisi yoktur.Tanrıdan günahlarının affını isteyebilecek tek kişi kişinin ta kendisidir. Tanrıyla aranda bir aracıya gerek yoktur.Yazdıklarımda bir yanlış olmuşsa protestan kardeşlerden özür diliyorum.Esenlikle.

Katolikler de Tanrı'dan günahlarının affını sadece kendilerinin isteyebileceğine inanır. Bence yanlış bir argüman kullanıyorsun. Ya da itiraf gizeminin ne olduğunu tüm açıklamalara rağmen anlamadın kardeşim.

Tüm açıklamalar dediğiniz şeyin bir linkini verirseniz sevinirim.Ayrıca Katolik teolojisi hakkında iyi olmadığımı yanlışlık varsa özürlerimi ilettiğimi her mesajımda belirtiyorum.Hatalarım olacaktır elbet.

Başlıklar henüz eskimedi ana sayfada günah çıkarma ve Katoliklik ile ilgili olan başlıklara bakabilirsin orada uzun uzun anlatıldı itiraf gizeminin ne olduğunu. Ayrıca Katolik teolojisini bilmemen nedeniyle değil, protestan öğretisini yanlış argümanla savunman nedeniyle söyledim bunu.

Ayrıca sorduğum iki soruya yanıt verebilirsen ben de fikirlerinizi öğrenmiş olurum.

Sevgiler.

- -
 #8.  ✍ 2014-06-17, 21:42





Konstantin
(Özel üye)
- -

Pause yazdı:
Yuhanna 20.23: “Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.”

Bu ayet affedici olmakla yorumlanır.
Yani, "size tokat atana, diğer yanağınızı çevirin" gibi..
"Sizi üzen, size haksızlık eden..vs varsa, affedici olun.. O kişiyi bağışlayın.. Çünkü Tanrı'mız sevgi Tanrısıdır. O'nun sizi sevdiği gibi, siz de insanları sevin.. Günaha düşmüşlerse bile, onları affedin.. Nefret, Kin, Öfke, Öç almak gibi konulardan uzak durun.. Yoksa siz de günahkar olursunuz.. Affedici olmazsanız, Tanrı'nın isteğine karşı gelmiş ve siz de günaha düşmüş olursunuz.. Siz sadece affedici ve bağışlayıcı olun.. Ortada bir günah varsa, bunun hesabını görecek olan sadece Tanrı'dır.."

En son Sarai Sierra olayında, ailenin katile mektup yazıp "inancımız gereği sen affediyoruz" demeleri de, buna örnek gösterilir.
Haberi buradan okuyabilirsiniz.. http://www.myne...ektup-767815-1

..

Sevgili kardeşim,

Yuhanna 20:19-23 şöyle:
Haftanın o ilk günü akşam olunca, öğrencilerin Yahudilerden korkusu nedeniyle bulundukları yerin kapıları kapalıyken İsa geldi, ortalarında durup onlara, «Size esenlik olsun!» dedi.
Bunu söyledikten sonra onlara ellerini ve böğrünü gösterdi. Öğrenciler Rab'bi görünce sevindiler. İsa yine onlara, «Size esenlik olsun!» dedi. «Baba beni gönderdiği gibi, ben de sizigönderiyorum.» Bunu söyledikten sonra onların üzerine üfleyerek, «Kutsal Ruh'u alın!» dedi. «Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.»

Görüldüğü gibi Mesih İsa'nın muhattabı burada direkt olarak havariler olduğuna göre, anlattığın anlamda "bağışlayıcı olun" sözü sadece onlar için mi geçerlidir? Yani evrensel bir mesaj değil sadece havarilere yönelik mi?

- -
 #9.  ✍ 2014-06-17, 21:46





Pause
(Özel üye)
- -

AgnusDei yazdı:

Sevgili kardeşim,

Yuhanna 20:19-23 şöyle:
Haftanın o ilk günü akşam olunca, öğrencilerin Yahudilerden korkusu nedeniyle bulundukları yerin kapıları kapalıyken İsa geldi, ortalarında durup onlara, «Size esenlik olsun!» dedi.
Bunu söyledikten sonra onlara ellerini ve böğrünü gösterdi. Öğrenciler Rab'bi görünce sevindiler. İsa yine onlara, «Size esenlik olsun!» dedi. «Baba beni gönderdiği gibi, ben de sizigönderiyorum.» Bunu söyledikten sonra onların üzerine üfleyerek, «Kutsal Ruh'u alın!» dedi. «Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.»

Görüldüğü gibi Mesih İsa'nın muhattabı burada direkt olarak havariler olduğuna göre, anlattığın anlamda "bağışlayıcı olun" sözü sadece onlar için mi geçerlidir? Yani evrensel bir mesaj değil sadece havarilere yönelik mi?

Kardeşim dediğin gibi, bunu havarilere söylemiştir.
Fakat protestan öğretisine göre; bu havariler aracılığıyla, O'nu takip edecek olan herkese söylenmiş evrensel bir mesajdır.
"Son akşam yemeğinde, ekmek ve şarabı paylaşırken "beni anmak için böyle yapın" dediğinde, nasıl ki sadece orada bulunanları kastetmediyse; bağışlama ve affetme de, yine Rabbin yolundan gidecek olan herkes için söylenmiştir." düşüncesi vardır.
Soru da protestan inancına göre olduğu için, o şekilde cevapladım.
Ama sanırım burada yine günah keçisi ben oldum..:)

..

- -
 #10.  ✍ 2014-06-17, 23:34





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

Pause yazdı:
Yuhanna 20.23: “Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.”

Bu ayet affedici olmakla yorumlanır.
Yani, "size tokat atana, diğer yanağınızı çevirin" gibi..
"Sizi üzen, size haksızlık eden..vs varsa, affedici olun.. O kişiyi bağışlayın.. Çünkü Tanrı'mız sevgi Tanrısıdır. O'nun sizi sevdiği gibi, siz de insanları sevin.. Günaha düşmüşlerse bile, onları affedin.. Nefret, Kin, Öfke, Öç almak gibi konulardan uzak durun.. Yoksa siz de günahkar olursunuz.. Affedici olmazsanız, Tanrı'nın isteğine karşı gelmiş ve siz de günaha düşmüş olursunuz.. Siz sadece affedici ve bağışlayıcı olun.. Ortada bir günah varsa, bunun hesabını görecek olan sadece Tanrı'dır.."

En son Sarai Sierra olayında, ailenin katile mektup yazıp "inancımız gereği sen affediyoruz" demeleri de, buna örnek gösterilir.
Haberi buradan okuyabilirsiniz.. http://www.myne...ektup-767815-1

..


Bu argümanı daha önce duymamıştım. Bilmiyorum, bence açıkça ne diyorsa onu diyor gibi duruyor. Bahsettiğiniz konuda zaten Rab'bin duasında yer verilir, dolaylı yoldan söylenmez, "Babanız gibi siz de yetkin olun" der ve bize affetmemizi söyler... Burada farklı birşey diyor.

Havariler ile yetkinin son bulması daha olağan bir açıklama ama o zaman da akla şu soru geliyor:
Neden bir insan ömrü sürecek akdar yetki verme ihtiyacı duydu?

Sayın Pause kardeşim. Bu Kutsal Kitap yorumunuzu siz mi yaptınız? Pastörünüz mü söyledi? Yoksa bir yerden mi okudunuz? Okuduysanız kaynak verebilir misiniz? Merak ettim...

- -
 #11.  ✍ 2014-06-18, 00:18





Searcher
(Özel üye)
- -

AgnusDei yazdı:
Baştan söylüyorum yanlış anlaşılmasın saldırı gibi algılanmasın o niyetle söylemiyorum ama aklımda bir soru var. Samimi olarak, protestanların fikrini öğrenmek için soruyorum.

Tanrı'yla aramızda bir aracıya gerek yoksa neden Rab'bin Sofrası'nda ekmeği kendi kendinize alıp vaftizi de kendi başınıza olmuyorsunuz kardeşim? Pastöre gerek var mı bu durumda?

Verdiğin örnek çok uç bir örnek.Vaftiz kutsaldır.Sıradan bir insan tanrım günah işledim dese tanrım affet dese affolur.Fakat kendi başına vaftiz olamaz.Tüm mezhepler Mesihi örnek alır.Mesih te kendi başına Vaftiz olmadığına göre bizde kendi başımıza olmayız.Esenlikler

- -
 #12.  ✍ 2014-06-18, 10:04





Konstantin
(Özel üye)
- -

Pause yazdı:
AgnusDei yazdı:

Sevgili kardeşim,

Yuhanna 20:19-23 şöyle:
Haftanın o ilk günü akşam olunca, öğrencilerin Yahudilerden korkusu nedeniyle bulundukları yerin kapıları kapalıyken İsa geldi, ortalarında durup onlara, «Size esenlik olsun!» dedi.
Bunu söyledikten sonra onlara ellerini ve böğrünü gösterdi. Öğrenciler Rab'bi görünce sevindiler. İsa yine onlara, «Size esenlik olsun!» dedi. «Baba beni gönderdiği gibi, ben de sizigönderiyorum.» Bunu söyledikten sonra onların üzerine üfleyerek, «Kutsal Ruh'u alın!» dedi. «Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.»

Görüldüğü gibi Mesih İsa'nın muhattabı burada direkt olarak havariler olduğuna göre, anlattığın anlamda "bağışlayıcı olun" sözü sadece onlar için mi geçerlidir? Yani evrensel bir mesaj değil sadece havarilere yönelik mi?

Kardeşim dediğin gibi, bunu havarilere söylemiştir.
Fakat protestan öğretisine göre; bu havariler aracılığıyla, O'nu takip edecek olan herkese söylenmiş evrensel bir mesajdır.
"Son akşam yemeğinde, ekmek ve şarabı paylaşırken "beni anmak için böyle yapın" dediğinde, nasıl ki sadece orada bulunanları kastetmediyse; bağışlama ve affetme de, yine Rabbin yolundan gidecek olan herkes için söylenmiştir." düşüncesi vardır.
Soru da protestan inancına göre olduğu için, o şekilde cevapladım.
Ama sanırım burada yine günah keçisi ben oldum..:)

..

Ben de tam bundan bahsedecektim kardeşim. Eğer senin söylediğin gibi ekmek bölerken sadece oradaki havarilere değil de dolaylı olarak herkese bunu söylediyse, o halde bir protestan da kiliseye ve pastöre ihtiyaç duymadan evinde eşiyle birlikte ekmek bölüp Rab'bi anabilir mi? Nasıl olsa herkese söylenmiş evrensel bir mesaj değil mi?

- -
 #13.  ✍ 2014-06-18, 11:27





Konstantin
(Özel üye)
- -

Searcher yazdı:
AgnusDei yazdı:
Baştan söylüyorum yanlış anlaşılmasın saldırı gibi algılanmasın o niyetle söylemiyorum ama aklımda bir soru var. Samimi olarak, protestanların fikrini öğrenmek için soruyorum.

Tanrı'yla aramızda bir aracıya gerek yoksa neden Rab'bin Sofrası'nda ekmeği kendi kendinize alıp vaftizi de kendi başınıza olmuyorsunuz kardeşim? Pastöre gerek var mı bu durumda?

Verdiğin örnek çok uç bir örnek.Vaftiz kutsaldır.Sıradan bir insan tanrım günah işledim dese tanrım affet dese affolur.Fakat kendi başına vaftiz olamaz.Tüm mezhepler Mesihi örnek alır.Mesih te kendi başına Vaftiz olmadığına göre bizde kendi başımıza olmayız.Esenlikler

Neden uç bir örnek anlayamadım tam olarak. Vaftiz de bir sakrament, Rab'bin Sofrası da. Vaftiz kutsal da Rab'bin Sofrası değil mi? Bir insan Rab'bim affet deyip günahları affoluyorsa (ki olamaz demiyroum), "Rabbim kabul et bu komünyonu" deyip Rab'bin sofrası da kabul olabilir bu durumda.

Demek istediğim bir şekilde bu sakramentleri almamızı sağlayacak "yetkili" bir ruhbanın olması gerekir. Augustinus'un yazdığı gibi bu yetki havarilerle son bulduysa neden bu kadar kısa bir zaman için bu yetkiyi verdi?

"Bir puro, bazen sadece bir purodur". Her cümlenin altında farklı bir anlam aramak ne kadar doğrudur?

- -
 #14.  ✍ 2014-06-18, 11:38





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

Searcher kardeşim, o bir örnekti zaten...
Örneğin sadece Kutsal Kitap diyen Protestan kiliseler genelde Kilise'de toplanmak için "nerede iki yada daha fazla kişi aramda toplanırsa aralarında olacağım" ayetini gösterirler.
Ben Katolik olmasaydım bu ayeti kendimce yorumlardım ve evde oturup eşimle dua ederdim olur biterdi.

Ama işin sonunda bu tür görüş ayrılıkları olmasa zaten "mezhep" olgusu olmazdı. Ama şu ayetleri arka arkaya koyarsak yol biraz belli gibi:


YUHANNA 20:23 yazdı:
«Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.»

MATTA 18:18 yazdı:
Size doğrusunu söyleyeyim, yeryüzünde bağlayacağınız her şey gökte de bağlanmış olacak. Yeryüzünde çözeceğiniz her şey gökte de çözülmüş olacak.

ELÇİLERİN İŞLERİ 14:23 yazdı:
İmanlılar için her toplulukta ihtiyarlar seçtiler. Dua ve oruçla onları, inanmış oldukları Rab'be emanet ettiler.


Fakat zorlamamamız lazım şu an çünkü aramızda Pastör olacak düzeyde Protestan teolojisi bilen ve bu görüşleri savunabilecek biri yok... Yönetim ise tarafsız durduğu için yazmıyor...
O yüzden Protestan teolojiyi olduğu gibi kabul edelim, ben nerede Protestan görsem foruma davet ediyorum ama işte henüz moderatör olacak biri yok sanki, bu yüzden tartışmamız çok doğru olmaz.

- -
 #15.  ✍ 2014-06-18, 11:56





Pause
(Özel üye)
- -

Augustinus yazdı:
Pause yazdı:
Yuhanna 20.23: “Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur; kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır.”

Bu ayet affedici olmakla yorumlanır.
Yani, "size tokat atana, diğer yanağınızı çevirin" gibi..
"Sizi üzen, size haksızlık eden..vs varsa, affedici olun.. O kişiyi bağışlayın.. Çünkü Tanrı'mız sevgi Tanrısıdır. O'nun sizi sevdiği gibi, siz de insanları sevin.. Günaha düşmüşlerse bile, onları affedin.. Nefret, Kin, Öfke, Öç almak gibi konulardan uzak durun.. Yoksa siz de günahkar olursunuz.. Affedici olmazsanız, Tanrı'nın isteğine karşı gelmiş ve siz de günaha düşmüş olursunuz.. Siz sadece affedici ve bağışlayıcı olun.. Ortada bir günah varsa, bunun hesabını görecek olan sadece Tanrı'dır.."

En son Sarai Sierra olayında, ailenin katile mektup yazıp "inancımız gereği sen affediyoruz" demeleri de, buna örnek gösterilir.
Haberi buradan okuyabilirsiniz.. http://www.myne...ektup-767815-1

..


Bu argümanı daha önce duymamıştım. Bilmiyorum, bence açıkça ne diyorsa onu diyor gibi duruyor. Bahsettiğiniz konuda zaten Rab'bin duasında yer verilir, dolaylı yoldan söylenmez, "Babanız gibi siz de yetkin olun" der ve bize affetmemizi söyler... Burada farklı birşey diyor.

Havariler ile yetkinin son bulması daha olağan bir açıklama ama o zaman da akla şu soru geliyor:
Neden bir insan ömrü sürecek akdar yetki verme ihtiyacı duydu?

Sayın Pause kardeşim. Bu Kutsal Kitap yorumunuzu siz mi yaptınız? Pastörünüz mü söyledi? Yoksa bir yerden mi okudunuz? Okuduysanız kaynak verebilir misiniz? Merak ettim...

Augustinus kardeşim, bence de söylenen çok açık.. Hatta, 'bence' demek de yanlış olur sanırım.. Ne deniyorsa, o..
Henüz Kutsal Kitabı kendi kendime yorumlayabilecek kadar bilgili olduğumu zannetmiyorum.:(
Gittiğim protestan kiliselerde bulunan pastör ve eğitimcilerin, konu hakkında söylediklerini aktardım.
Daha önce protestan eğitimi de aldığım ve eğitim sırasında da bu şekilde söylendiği için, konu da "protestan öğretisine göre" denildiği için buna göre cevapladım.
Kesinlikle şahsi yorumum değildir. Zaten yoruma açık bir konu olarak da görmüyorum esasen.. İslam inancındaki gibi "sümme haşa,ne haddime" diyeceğim o olacak yani..:)
Başka bir konuda da yazdığım gibi, Katolik+Ortodoks+Protesta n karışımıyım.
Tıpkı bu konuda da olduğu gibi, her birinde tamamen kabul edemediğim konular olduğu için..



AgnusDei yazdı:
Pause yazdı:

Kardeşim dediğin gibi, bunu havarilere söylemiştir.
Fakat protestan öğretisine göre; bu havariler aracılığıyla, O'nu takip edecek olan herkese söylenmiş evrensel bir mesajdır.
"Son akşam yemeğinde, ekmek ve şarabı paylaşırken "beni anmak için böyle yapın" dediğinde, nasıl ki sadece orada bulunanları kastetmediyse; bağışlama ve affetme de, yine Rabbin yolundan gidecek olan herkes için söylenmiştir." düşüncesi vardır.
Soru da protestan inancına göre olduğu için, o şekilde cevapladım.
Ama sanırım burada yine günah keçisi ben oldum..:)

..

Ben de tam bundan bahsedecektim kardeşim. Eğer senin söylediğin gibi ekmek bölerken sadece oradaki havarilere değil de dolaylı olarak herkese bunu söylediyse, o halde bir protestan da kiliseye ve pastöre ihtiyaç duymadan evinde eşiyle birlikte ekmek bölüp Rab'bi anabilir mi? Nasıl olsa herkese söylenmiş evrensel bir mesaj değil mi?

AgnusDei kardeşim, sen de çok haklısın..
Fakat belirttiğim gibi bu 'benim söylediğim' değil, 'protestan öğretisinin söylediği' bir yorumlama şekli..
Zaten bu nedenle, birçok konuda da yazarken "ben protestan değilim" diyorum..:)
Ama herşey dönüp dolaşıp bana patlıyor ya.. Bu da benim şansım işte..:)

..

- -
 #16.  ✍ 2014-06-18, 12:43





Konstantin
(Özel üye)
- -

Sana "patlaması" gibi bir durum yok Pause kardeşim. Ben söylediğim gibi anlamak için soruyorum. Cevap yazanlardan biri de sen olunca mecburen sorular sana ve diğer kardeşe yönelik oluyor. Cevaplar için ayrıca teşekkürler. Birbirimizi bu şekilde anlayabiliriz zaten. Suçlayarak, art niyetle değil, böyle güzel soru - cevaplar yaparak.
(Ayrıca tam olarak protestan olmadığını biliyorum).

Sevgiler.

- -
 #17.  ✍ 2014-06-18, 12:51





Searcher
(Özel üye)
- -

Sn.AgnusDei
Komünyon ve vaftizden sadece birisini açıkladım diğeri kutsal değil diye bir söz söylemedim.Protestan öğretisini yazıyorum sadece.Protestanlığı eleştirirken benide eleştiriyorsunuz.Ben bu şekilde inanıyorum bana aklıma yorumuma yakın gelen inanış bu.Ben bir pastör yada yıllardır hristiyan olan biri değilim.Sadece bildiğim duyduğum kadarıyla açıklıyorum.Hristiyanlık Tanrının indirdiği bir din değildir.Yani sözüm yanlış anlaşılmasın tabiki dinimiz hak dindir demek istediğim incili tanrı kuran gibi ayet ayet indirmedi.Mesih ışığında yazıldı ve tek kelimesi noktası virgülü dahi değişmedi değişemez.Vaftizsiz komünyon alamayacağımıza göre ve tek başımıza vaftiz olamayacağımıza göre tek başımıza da komünyon yapamayız.Rabbin sofrasıda kutsal elbette.Bunlar birbiriyle alakalı devamını getiren sorular.Size protestan öğretisini daha iyi bilen bir kişiye danışmanızı tavsiye ediyorum.Sonuçta benim anlatabildiklerim size yetmez.Eksiklerim vardır.
Sn.Augustinus
Verdiğiniz ayet ve örneklemeler için zaman ayırıp yorumda bulunduğunuz için teşekkür ederim.Herkese kendi mezhebi doğru gelir ve bir şekilde açıklar o ayetleri.Bir şekilde çıkış yolu bulur.Cevaplarınız için minnettarım.
ESENLİKLE.

- -
 #18.  ✍ 2014-06-18, 14:12





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

Birşey patlamıyor kardeşim merak etme :)) Ben cidden meraktan sormuştum, çünkü ilk kez duydum ...

- -
 #19.  ✍ 2014-06-18, 16:36





DEEP
(GEÇERSİZ EMAİL YÜZÜNDEN ÜYELİĞİNİZ OTOMATİK OLARAK İPTAL EDİLMİŞTİR. (YÖNETİME BAŞVURUNUZ))
- -

spiritus sanctus yazdı:
Bu ayeti Protestanlar nasıl yorumluyorlar?

Yuhanna 20:23 ayetini tam olarak anlamak için orjinaline bakmak gerekiyor. Yuhanna 20:23 ayetinin orjinali Grekçe'dir. Nedir orjinali ayetin: "Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur (zaten bağışlanmıştır); kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır (zaten bağışlanmamıştır)." Ayetin orjinaline baktığımızda ne görüyoruz? Günahları affetme kararının Tanrı'nın verdiğini açıkça görüyoruz. Grekçesinden anlamamız gereken; günahların önce tarafından affedildiği, daha sonrasında Kutsal Ruh aracılığıyla havarilere açıklandığıdır. Ayette geçmiş zaman kullanışmıştır. Havarilerin ilanından önce günahlar zaten bağışlanmıştır. Havariler, sadece Tanrı'nın bağışladığı günahların affedilmiş olduğunu ilan edebilirlerdi. Kutsal Ruh, Tanrı'nın bağışlamamış olduğu kişilerin kimler olduğunu havarilere gösteriyordu. Bu karar havarilerden değil, Kutsal Ruh'un yönlendirmesinden geliyordu. Kutsal Kitap'taki diğer baktığımızda tutarlılık görüyoruz. "Çünkü konuşan siz değil, aracılığınızla konuşan Babanız'ın Ruhu olacak.” Matta 10:20 "Ruhsal kişilere ruhsal gerçekleri açıklarken, Tanrı'nın lütfettiklerini insan bilgeliğinin öğrettiği sözlerle değil, Ruh'un öğrettiği sözlerle bildiririz." 1. Korintliler 2:13 Havarilerin açıkladığı Kurtuluş Müjdesine iman edenlerin günahları zaten bağışlanmıştır. Bu Müjdeyi reddedenlerin günahları ise bağışlanmamıştır. İşte Kutsal Ruh, havarilere bu gerçeği açıklamıştır. "Petrus onlara şu karşılığı verdi: "Tövbe edin, her biriniz İsa Mesih'in adıyla vaftiz olsun. Böylece günahlarınız bağışlanacak ve Kutsal Ruh armağanını alacaksınız." Elçilerin İşleri 2:38 Kutsal Yazılar'daki bu öğreti Katolik sisteminin tam tersidir. Çünkü hiç kimse İsa'nın havarilerine gidip günahlarının affedilmesini istememiştir. Kutsal Yazılarda hiç kimse günahlarının havariler tarafından affedilmiş olduğunu iddia etmemiştir. (Markos 2:2-12; Luka 7:36-50) Bu ayetlere kendi geleneklerinin önyargısıyla bakan Katolik ilahiyatçıları, bu ayetlerin Roma Katolik Kilisesinin otoritesini güçlendirdiğini iddia etmektedirler. Katolik ilahiyatçılarına göre Katolik Kilisesinin yetkisi ve Papalık kurumu Matta 16:18-19'da Kaya olarak tanımlanan Elçi Petrus'tan gelmektedir. İşte bu nedenle Katolik Kilisesi, Papadan almış olduğu yetkiyle günahları bağışlayabileceğini iddia eder. Tarihsel gerçeklere göre, Papalık kurumunun Elçi Petrustan Roma’daki bir otoriteye akrarılmış olduğu iddiası uydurma bir taht kavgasından başka bir şey değildir. Yetkisine temel arayan Papalık kurumunun Petrus'un halefi olduğu iddiası düzmeceden ibarettir. İkinci olarak, günahların bağışlandığını söylemek Kutsal Ruhun yönlendirişiyle gerçekleşen bir şeydi. Günahları İsa'nın havarileri değil, Kutsal Ruh'un kendisi bağışlıyordu. Elçiler kendi keyiflerine göre "günahlarını bağışlıyorum" diyemezlerdi. Tanrı'dan başka kimse günahları bağışlayamaz. Sevgiyle kalın...

- -
 #20.  ✍ 2014-06-18, 17:53





Konstantin
(Özel üye)
- -

Searcher yazdı:
Sn.AgnusDei
Komünyon ve vaftizden sadece birisini açıkladım diğeri kutsal değil diye bir söz söylemedim.Protestan öğretisini yazıyorum sadece.Protestanlığı eleştirirken benide eleştiriyorsunuz.Ben bu şekilde inanıyorum bana aklıma yorumuma yakın gelen inanış bu.Ben bir pastör yada yıllardır hristiyan olan biri değilim.Sadece bildiğim duyduğum kadarıyla açıklıyorum.Hristiyanlık Tanrının indirdiği bir din değildir.Yani sözüm yanlış anlaşılmasın tabiki dinimiz hak dindir demek istediğim incili tanrı kuran gibi ayet ayet indirmedi.Mesih ışığında yazıldı ve tek kelimesi noktası virgülü dahi değişmedi değişemez.Vaftizsiz komünyon alamayacağımıza göre ve tek başımıza vaftiz olamayacağımıza göre tek başımıza da komünyon yapamayız.Rabbin sofrasıda kutsal elbette.Bunlar birbiriyle alakalı devamını getiren sorular.Size protestan öğretisini daha iyi bilen bir kişiye danışmanızı tavsiye ediyorum.Sonuçta benim anlatabildiklerim size yetmez.Eksiklerim vardır.
Sn.Augustinus
Verdiğiniz ayet ve örneklemeler için zaman ayırıp yorumda bulunduğunuz için teşekkür ederim.Herkese kendi mezhebi doğru gelir ve bir şekilde açıklar o ayetleri.Bir şekilde çıkış yolu bulur.Cevaplarınız için minnettarım.
ESENLİKLE.

Seni eleştirmiyorum kardeşim ama eleştiriyormuş gibi duruyor belki. Pause'ye yazdığım cevap senin için de geçerli. Yani sadece anlamak, fikirlerinizi öğrenmek için soruyorum. Bağcıyı dövmek değil, üzümü yemek için.

Sevgiler.

- -
 #21.  ✍ 2014-06-18, 21:22





spiritus sanctus
(Bu üyelik askıya alınmıştır, yönetime başvurunuz)
- -

DEEP yazdı:
spiritus sanctus yazdı:
Bu ayeti Protestanlar nasıl yorumluyorlar?

Yuhanna 20:23 ayetini tam olarak anlamak için orjinaline bakmak gerekiyor. Yuhanna 20:23 ayetinin orjinali Grekçe'dir. Nedir orjinali ayetin: "Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur (zaten bağışlanmıştır); kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır (zaten bağışlanmamıştır)." Ayetin orjinaline baktığımızda ne görüyoruz? Günahları affetme kararının Tanrı'nın verdiğini açıkça görüyoruz. Grekçesinden anlamamız gereken; günahların önce tarafından affedildiği, daha sonrasında Kutsal Ruh aracılığıyla havarilere açıklandığıdır. Ayette geçmiş zaman kullanışmıştır. Havarilerin ilanından önce günahlar zaten bağışlanmıştır. Havariler, sadece Tanrı'nın bağışladığı günahların affedilmiş olduğunu ilan edebilirlerdi. Kutsal Ruh, Tanrı'nın bağışlamamış olduğu kişilerin kimler olduğunu havarilere gösteriyordu. Bu karar havarilerden değil, Kutsal Ruh'un yönlendirmesinden geliyordu. Kutsal Kitap'taki diğer baktığımızda tutarlılık görüyoruz. "Çünkü konuşan siz değil, aracılığınızla konuşan Babanız'ın Ruhu olacak.” Matta 10:20 "Ruhsal kişilere ruhsal gerçekleri açıklarken, Tanrı'nın lütfettiklerini insan bilgeliğinin öğrettiği sözlerle değil, Ruh'un öğrettiği sözlerle bildiririz." 1. Korintliler 2:13 Havarilerin açıkladığı Kurtuluş Müjdesine iman edenlerin günahları zaten bağışlanmıştır. Bu Müjdeyi reddedenlerin günahları ise bağışlanmamıştır. İşte Kutsal Ruh, havarilere bu gerçeği açıklamıştır. "Petrus onlara şu karşılığı verdi: "Tövbe edin, her biriniz İsa Mesih'in adıyla vaftiz olsun. Böylece günahlarınız bağışlanacak ve Kutsal Ruh armağanını alacaksınız." Elçilerin İşleri 2:38 Kutsal Yazılar'daki bu öğreti Katolik sisteminin tam tersidir. Çünkü hiç kimse İsa'nın havarilerine gidip günahlarının affedilmesini istememiştir. Kutsal Yazılarda hiç kimse günahlarının havariler tarafından affedilmiş olduğunu iddia etmemiştir. (Markos 2:2-12; Luka 7:36-50) Bu ayetlere kendi geleneklerinin önyargısıyla bakan Katolik ilahiyatçıları, bu ayetlerin Roma Katolik Kilisesinin otoritesini güçlendirdiğini iddia etmektedirler. Katolik ilahiyatçılarına göre Katolik Kilisesinin yetkisi ve Papalık kurumu Matta 16:18-19'da Kaya olarak tanımlanan Elçi Petrus'tan gelmektedir. İşte bu nedenle Katolik Kilisesi, Papadan almış olduğu yetkiyle günahları bağışlayabileceğini iddia eder. Tarihsel gerçeklere göre, Papalık kurumunun Elçi Petrustan Roma’daki bir otoriteye akrarılmış olduğu iddiası uydurma bir taht kavgasından başka bir şey değildir. Yetkisine temel arayan Papalık kurumunun Petrus'un halefi olduğu iddiası düzmeceden ibarettir. İkinci olarak, günahların bağışlandığını söylemek Kutsal Ruhun yönlendirişiyle gerçekleşen bir şeydi. Günahları İsa'nın havarileri değil, Kutsal Ruh'un kendisi bağışlıyordu. Elçiler kendi keyiflerine göre "günahlarını bağışlıyorum" diyemezlerdi. Tanrı'dan başka kimse günahları bağışlayamaz. Sevgiyle kalın...

İlginçmiş. Ayetin Grekçesi tam olarak o anlamı mı veriyor yoksa o anlamı DA mı veriyor?

- -
 #22.  ✍ 2014-06-18, 23:04





Augustinus
(KATOLİK MODERATOR (Bu bilginin doğruluğu yönetim tarafından onaylanmıştır))
- -

DEEP yazdı:
spiritus sanctus yazdı:
Bu ayeti Protestanlar nasıl yorumluyorlar?

Yuhanna 20:23 ayetini tam olarak anlamak için orjinaline bakmak gerekiyor. Yuhanna 20:23 ayetinin orjinali Grekçe'dir. Nedir orjinali ayetin: "Kimin günahlarını bağışlarsanız, bağışlanmış olur (zaten bağışlanmıştır); kimin günahlarını bağışlamazsanız, bağışlanmamış kalır (zaten bağışlanmamıştır)." Ayetin orjinaline baktığımızda ne görüyoruz? Günahları affetme kararının Tanrı'nın verdiğini açıkça görüyoruz. Grekçesinden anlamamız gereken; günahların önce tarafından affedildiği, daha sonrasında Kutsal Ruh aracılığıyla havarilere açıklandığıdır. Ayette geçmiş zaman kullanışmıştır. Havarilerin ilanından önce günahlar zaten bağışlanmıştır. Havariler, sadece Tanrı'nın bağışladığı günahların affedilmiş olduğunu ilan edebilirlerdi. Kutsal Ruh, Tanrı'nın bağışlamamış olduğu kişilerin kimler olduğunu havarilere gösteriyordu. Bu karar havarilerden değil, Kutsal Ruh'un yönlendirmesinden geliyordu. Kutsal Kitap'taki diğer baktığımızda tutarlılık görüyoruz. "Çünkü konuşan siz değil, aracılığınızla konuşan Babanız'ın Ruhu olacak.” Matta 10:20 "Ruhsal kişilere ruhsal gerçekleri açıklarken, Tanrı'nın lütfettiklerini insan bilgeliğinin öğrettiği sözlerle değil, Ruh'un öğrettiği sözlerle bildiririz." 1. Korintliler 2:13 Havarilerin açıkladığı Kurtuluş Müjdesine iman edenlerin günahları zaten bağışlanmıştır. Bu Müjdeyi reddedenlerin günahları ise bağışlanmamıştır. İşte Kutsal Ruh, havarilere bu gerçeği açıklamıştır. "Petrus onlara şu karşılığı verdi: "Tövbe edin, her biriniz İsa Mesih'in adıyla vaftiz olsun. Böylece günahlarınız bağışlanacak ve Kutsal Ruh armağanını alacaksınız." Elçilerin İşleri 2:38 Kutsal Yazılar'daki bu öğreti Katolik sisteminin tam tersidir. Çünkü hiç kimse İsa'nın havarilerine gidip günahlarının affedilmesini istememiştir. Kutsal Yazılarda hiç kimse günahlarının havariler tarafından affedilmiş olduğunu iddia etmemiştir. (Markos 2:2-12; Luka 7:36-50) Bu ayetlere kendi geleneklerinin önyargısıyla bakan Katolik ilahiyatçıları, bu ayetlerin Roma Katolik Kilisesinin otoritesini güçlendirdiğini iddia etmektedirler. Katolik ilahiyatçılarına göre Katolik Kilisesinin yetkisi ve Papalık kurumu Matta 16:18-19'da Kaya olarak tanımlanan Elçi Petrus'tan gelmektedir. İşte bu nedenle Katolik Kilisesi, Papadan almış olduğu yetkiyle günahları bağışlayabileceğini iddia eder. Tarihsel gerçeklere göre, Papalık kurumunun Elçi Petrustan Roma’daki bir otoriteye akrarılmış olduğu iddiası uydurma bir taht kavgasından başka bir şey değildir. Yetkisine temel arayan Papalık kurumunun Petrus'un halefi olduğu iddiası düzmeceden ibarettir. İkinci olarak, günahların bağışlandığını söylemek Kutsal Ruhun yönlendirişiyle gerçekleşen bir şeydi. Günahları İsa'nın havarileri değil, Kutsal Ruh'un kendisi bağışlıyordu. Elçiler kendi keyiflerine göre "günahlarını bağışlıyorum" diyemezlerdi. Tanrı'dan başka kimse günahları bağışlayamaz. Sevgiyle kalın...


Sayın Deep Papalık otorite ve yetkisine "taht kavgası" ve "uydurma" demişsiniz. Bu konuda kaynaklarla yazdığım bir makale var... Uydurma vs. olduğuna dair kaynaklarınızı belirtip alıntı yapabilir misiniz?

Bunun dışında Katolik karşıtlığını geçtim aynı uygulama Ortodokslarda ve Anglikanlarda da var, yani günah çıkarma için "Papa" gerekli değil. Ana dili Yeni Ahit'in yazıldığı dil olan Yunam Ortodokslar da mı bu ayeti yanlış anlıyor acaba?

- -
 #23.  ✍ 2014-06-19, 00:22

















ÜYE DEĞİLSENİZ, HEMEN ÜYE OLUN!

Kullanıcı adı:


Şifre:


Şifre (tekrar):


Email adresiniz:
(Forum sistemi size bir hoşgeldiniz emaili gönderecektir. Eğer geçersiz bir email kullanırsanız, üyeliğiniz bir süre sonra kendiliğinden askıya alınacaktır. Lütfen "@hotmail.com" email adreslerini kayıtta kullanmayınız)


Email adresiniz (tekrar):



 
ÜYE İSENİZ, GİRİŞ YAPINIZ:

Kullanıcı adınız:


Şifreniz:



Şifrenizi mi unuttunuz?
youtube: İncil filmini, azizlerin yaşamları filmlerini ve Hristiyanlık'la alakalı videolarımızı izleyin! youtube kanalımızdan izleyin
twitter: Forumdaki son mesajları, twitter hesaplarımız aracılığıyla takip edin!
facebook: Forumdaki son mesajları, facebook sayfalarımız aracılığıyla takip edin!


SİTE İÇİ ARAMA MOTORU

Hristiyanlık hakkında merak ettiğiniz şeyi aşağıdaki kutucuğa yazarak sitemiz içinde arayın!







Tevrat, Zebur, İncil (hristiyan kutsal kitapları) içinde kelime arama

Tevrat & Zebur İncil


Benzer konular:
hristiyan.net: Hristiyanlık nedir? Hristiyan kime denir? Hıristiyanlık inancı nasıldır?
hristiyanolmak.com: Nasıl Hristiyan olunur?Hristiyan olmak istiyorum diyenler neleri yapmalılar?
incil.biz: İncil nedir? Kaç tane İncil vardır? İncil'de neler yazar?
rabisamesih.net: İsa Mesih kimdir? İsa Mesih, Tanrı mı, insan mı, yoksa her ikisi de mi? İsa Mesih neler anlattı?
hristiyangazete.com: Türkçe, İngilizce, Yunanca - Hristiyan ve Hristiyan olmayan - Türkiye ve dünyadan haberler, basın özetleri takibi ve günlük email bültenlerine abonelik...
v B u l l e t i n ® J e l s o f t - E n t e r p r i s e s L t d . - Copyright ©2000 - 2017,