Havarisel Kilisenin uygulamaları hakkında sorularım var, yardımcı olabilir misiniz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sıla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sıla

Yeni Üye
Merhaba kardeşler hepinize esenlik olsun. Ben 2 yıldır imanlıyım ve şimdiye kadar yalnızca protestan kilisesine katıldım. Aslında iman etmeden önce araştırırken Ortodoks kilisesine gitmiştim ama buradaki Ortodoks kilisesinde Türkler hiç yok çünkü Bulgaristan'a bağlı küçük bir kilise ve neredeyse sadece Bulgarlar geliyor. Bulgarca olduğu için hiçbir şey anlamadım. Bu yüzden ne Katolik ne de Ortodoks ayinlerini gerçekte Türkçe izleyebildim, yalnızca videodan biliyorum. Doğrusu hepimizin Tanrıya tapınma şekli çok farklı. Bu aralar kafam çok karışık. Ben Protestan kilisesinde vaftiz oldum ve Rabbimi hissediyorum, onun sevgisi ve lütfunu tanıyorum. Ancak mezheplerle ilgili kafam çok karışıyor ve Havarisel Kiliselerin bazı uygulamalarının Kutsal Kitap ile çeliştiğini düşünüyorum. Yalnız yanlış anlaşılmasın, Protestan kiliseleri asla hata yapmıyor demiyorum. Bana Havarisel Kiliseler hakkında yardımcı olabilecek var mı? Azizlerden dua isteme kısmında hep " onlar ölü değil ve biz aileyiz, birbirimizden dua istiyoruz " açıklamasını görüyorum ancak Kutsal Kitapta bunu destekleyen ya da ilk imanlıların bunu yaptığını, öğütlediğini gösteren bir şey bulamıyorum. Yine Meryem Ana'ya edilen dualardan birkaçını gördüm ve bu beni çok hüzünlendirdi çünkü Sevgili Meryem Ana'ya "Hayatımı ellerine teslim ettim" diyor bir duada ve bu beni biraz rahatsız etti. Katolik Kilisesi Meryem Ana'nın tamamen günahsız ve sonsuza kadar bakire olduğunu söylüyor ancak Kutsal Kitapta "Herkes günah işledi" diyor ve sevgili Meryem Ana İsa'ya "Kurtarıcım" diye hitap ediyor. Yine Meryem Kutsal Ruh'tan gebe kaldığında Yusuf onunla ilişkiye girmedi ancak ondan sonra serbestti. Benim kafam gerçekten çok karışık. Havarisel Kilise olduğu için üzerine düşünüyorum ve mutlaka bu yapılanlara dayanak vardır diye sürekli araştırıyorum ancak ben cevapları pek doğru ve Kutsal Kitap'a uygun bulmuyorum. Yanlış anlamayın asla yargılamıyorum ama kafam gerçekten karmakarış oldu. Cevaplarsanız sevinirim, esen kalın!
 
Geri
Üst